onsdag 5. mars 2008

Opskrift på Fiasko



Dette var Sandvika skole sin aller første revy og derfor ganske historisk for skolen. Revyen handlet om "Opskrift på Fiasko". Jeg så ikke helt den røde tråden gjennom revyen , men de fleste av nomrene hadde noe med fiasko/tragedie og gjøre. Skuespilleren var veldig flinke ,spesigjelt i uforbrette situasjoner og alle fikk vært på senen en del og vist hva de var gode for. Noen av sketsjene var ikke like morsome som andre, men generelt var de morsome. Danserene var også meget flinke og de kunne danse mange forskjelige sjangere som vi fikk se under revyen. en ting jeg la veldig godt merketil på anvikas revy var hvoran lyset og og hvordan de brukte lyset på senen. Dette likte jeg spesigjelt godt, så jeg vil rose dem litt for den gode jobben de har gjort.
Bedre i andre akt:
I akt var bra, men kunne vært bedre. Det var en del nummere i første del der hvor man ikke fikk dratt på smilebåndene.I andre akt trappet revyen seg opp og ble enda bedre. Der var omtrent alle sketsjene morsomme. En sketsj som vakte ekstra opmerksomhet var den hvor ettpar mennesker på gamlehjem skulle lekesloss med hverandre.

Alt i alt syns jeg revyen var festelig og man kan se at sandvikas revy er en revy man ikke skal spøke med, men jeg skulle ønske de kun ha vært litt morsome i første akt som i andre. Jeg vil gi revyen en sterk 4 og håper revyen vil bli enda bedre til neste år.

Vis du vil lese flere anmeldelser om "opskrift på fiasko" har jeg funnet en fra budstikka.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Dette er en veldig bra anmeldelse, Sara. Først en presentasjon av revyen, deretter en god redegjørelse for hva som var bra og hva som kunne vært bedre, før du gir din vurdering av det hele. Alt fortalt i et språk som passer kjempefint til denne typen tekster. Godt jobbet! Jeg ser du har redigert litt her også, og det ser fint ut :)