onsdag 23. september 2009

Tatt av kvinnen , del 1

Tatt av kvinnen
Vi har nå i norsken fått oppgaven om sær emne. Jeg har valgt å skrive en adaptasjon om ”tatt av kvinnen” av Erling Loe. Jeg skal i hovedtrekk reflektere over personene i filmen. Erling Loe skriver ofte om mennesker som er en smule spesielle. Ett eksempel er i boken Doppler der han forteller om en mann som blir bestevenn med en elg.

Jeg har ikke kommet så langt i oppgaven min enda, men jeg har begynt å lese boken. Boken er veldig merkelig oppbygd. Den er skrevet med veldring mange korte avsnitt og lite dialoger. Boken er fortalt i 1. Person, så vi blir godt kjent med hovedpersonen.

Hovedpersonen:
Hovedpersonen er en sjenert og tørr ikke helt og si sine meninger. Dette kommer frem i tankene hans der hvor man får vite det han egentlig mener, men tror alle andre har rett når de sier noe annet. Det er rett og slett veldig lett og overkjøre han.

Ingen kommentarer: