onsdag 30. september 2009

Tatt av kvinnen,del 2

Jeg har nå lest hele boka tatt av kvinnen og sett filmen. Den største forskjellen fra bok og film er at slutten er helt annerledes. Ellers er det en del små forskjeller som at noen små unødvendige historier i boken er forkortet bort i filmen. Det er også noen små forskjeller som fargen på kommoden. I boka er den kremgul og i boka er den knallgul. Den gule kommoden representerer Merianne. Så det er et tegn på Marianne er litt annerledes i boka. At Marianne er litt annerledes i boka og filmen kan gjøre det mulig og ha to forskjellige avsluttninger i boka.

Marianne:
Marianne er kjæresten til jeg-personen i boka. Hun er en sterk, sprudlende og viljesterk person med mye energi. Hun er aldri rolig og har litt for sterke meninger.hun har en trang til og styre over jeg-personen. Man syns synd på jeg-personen i boka pågrunn av at han blir nedbrutt av Marianne. Derfor tar man heller parti med Jeg-personen en Marianne.

Ingen kommentarer: