mandag 19. oktober 2009

Tatt av kvinnen, del 3

Nå har jeg skrevet ferdig mitt særemne om Loes karakterer i boken og filmen Tatt av kvinnen. Jeg har skrevet 3 sider som oppgaven tilsa, men jeg fikk ikke rettet teksten min like mye som jeg hadde ønsket.

Neste skritt på veien er å lage en presentasjon av teksten min. Jeg har tenkt til å lage en film, men er ikke helt sikker. Det kan bli litt vanskelig å frem budskapet siden jeg ikke har laget film før, men det kan samtidig gjøre presentasjonen mer sendende. Jeg skal i så fall hjelp av en venn som har en del kunnskap om det og filme.

Som i de andre innleggene jeg har skrevet om særemnet mitt vil jeg skrive et lite innlegg om en karakter. Denne gangen skal jeg skrive om venninnen til Marianne som er en biperson i teksten. Nidar Bergene er bestevenninnen til Marianne og er spesielt interessert i spiritisme og det overnaturlige. Hun er ekstremt sprudlende og virker nesten mer underlig og rar en Marianne selv. Hun er med på å vise hvor nedtrykt jeg-personen er ved å gi han en magisk krystall han ikke tørr si han ikke vil bruke. I filmen vender hun seg på jeg-personens side når Marianne går fra ham. Så hun virker godhjertet og forståelsesfull. Slik får seerne ett godt bilde av karakteren.

Ingen kommentarer: