mandag 15. februar 2010

arbeismetode 2

Vi har på Sandvika VGS hatt en skrivedag som gikk ut på at vi skrev et førsteutkast hjemme på ca. 800-1000 ord. Deretter rettet man og skrev resten på skolen. På skolen fikk vi hjelp av med elever til å rette og gå igjennom teksten for deretter og levere inn det ferdige produktet.

Jeg føler jeg selv fikk mer utbytte av den første skrivedagmetoden der vi skrev et førsteutkast på skolen og deretter fikk rette det hjemme. Vi fikk så en skrivedag til der vi fikk Dette fordi jeg føler jeg fikk mer konkret arbeid å jobbe med når læreren veiledet teksten. Jeg forstår at dette kan bli alt for mye arbeid for læreren selv når personen må rette alle tekstene hele to ganger.

Det jeg likte med denne måten og arbeide på et vis fordi da kan man gå gjennom arbeide sitt flere ganger og deretter forbedre det. Vis en har en dårlig dag kan man jobbe den andre dagen og gjenopprette feilene. En tekst er heler ikke helt ferdig før en har gått gjennom den flere ganger. Jeg likte heller ikke helt denne metoden fordi jeg måtte gjøre nesten hele oppgaven hjemme og fikk derfor ikke utnyttet dagen på skolen på den måten jeg ønsket.

Så generelt likte jeg denne metoden helt sånn greit godt.

Ingen kommentarer: